Pred sledovaním videa by si mali žiaci/študenti prečítať jednotlivé úlohy, aby vedeli, na čo sa majú počas sledovania sústrediť. V pracovnom liste sa nachádzajú tak otvorené, ako aj zatvorené otázky. Ideálne je, ak zvládnu vyplniť všetky úlohy po dvoch sledovaniach videa. Ak však potrebujú, pustite im ho aj po tretíkrát.
SPRÁVNE ODPOVEDE: I.To je – Lenka, Timotej, Štefan; Sú – v lese/v prírode/v Ždiari/v tatranskej obci II.1. áno, 2. nie, 3. áno, 4. nie, 5. áno, 6. nie, 7. nie III. Akú súťaž zrealizovali – v zbere čučoriedok, Kto súťažil – Lenka a jej otec, Aké boli podmienky súťaže – časový limit: 5 min., Lenka zbierala čučoriedky rukami a jej otec hrebeňom, Kto súťaž vyhral – Lenkin otec
TIP: Aj tento autentický materiál berte ako zaujímavý podnet na diskusiu. Po dokončení posluchového cvičenia a jeho vyhodnotení sa optýtajte žiakov/študentov napr. tieto otázky: Máte radi čučoriedky? Rastú vo vašej krajine čučoriedky? Boli ste niekedy zbierať čučoriedky priamo v lese? Zdá sa vám táto aktivita zaujímavá a prečo?
EdTechTIP: Ak si myslíte, že je videomateriál pre vašich žiakov/študentov náročný, pre lepšie porozumenie odporúčam využiť možnosť „zapnúť slovenské titulky“, ktoré sú vo videu k dispozícii. V jeho dolnej časti stačí kliknúť na ikonu Titulky (vyzerá ako klávesnica). V prípade potreby máte v materiáloch Na stiahnutie aj prepis textu. (Keďže ide o autentický materiál, neodporúčam prekladať text slovo za slovom či vetu po vete. Ide totiž o selektívne porozumenie.)