Táto aktivita pozostáva z obrázka a inštrukcií k nemu. Úlohou žiakov je vyfarbiť obrázok tak, aby správne splnili zadanie. Touto aktivitou dochádza k rozvoju čítania s porozumením. Žiaci si zopakujú slovnú zásobu, ktorá sa týka nielen farieb, ale aj základných slovies s tým spojených. V neposlednom rade rozvíjajú aj ústny jazykový prejav.
TIP č. 1: Vytlačte tento pracovný list dvakrát, pričom najprv nechajte deti vymaľovať obrázok podľa vlastných preferencií (bez toho, aby si prečítali inštrukcie) a potom podľa inštrukcií. Diskutujte s deťmi o tom, ktoré farby sú na obidvoch obrázkoch rovnaké, ktoré predmety nakreslili inou farbou.
TIP č. 2: Zadajte žiakom úlohu, aby vymysleli krátky príbeh s názvom Deň na pláži. Hlavných aktérov príbehu vidia na obrázku.
TIP č. 3: Diskutujte s deťmi o tom, ako podľa nich vyzerá ideálny deň na pláži. Nech každý žiak krátko odprezentuje svoju predstavu. Ostatní spolužiaci im môžu klásť doplňujúce otázky.
[foogallery id=“8473″]