Kde dovolenkujú Slováci?

Táto aktivita pozostáva z dvoch pracovných listov, pričom na jednom z nich sa nachádza autentický text, ktorý sa týka preferencií turistov zo Slovenska. Žiaci/Študenti si majú najprv prečítať text, a potom doplniť všetky chýbajúce údaje, ktoré sa nachádzajú na druhom pracovnom liste. Hoci ide o autentický text, zadanie je zvolené tak, aby s ním vedeli úspešne pracovať už aj učiaci sa na úrovni A2 (začiatočník). Moji študenti na začiatočníckej úrovni to zvlásli bez väčších problémov. 
SPRÁVNE ODPOVEDE:
Kde dovolenkujú Slováci – 43% (na Slovensku) a 57% (v zahraničí), Aké sú najpopulárnejšie zahraničné destinácie – Česko, Rakúsko, Chorvátsko, Španielsko a Taliansko, Aká je priemerná dĺžka dovolenky – menej ako jeden týždeň (23%), okolo týždňa (64%), okolo dvoch týždňov (11%) a viac ako dva týždne (2%), Ako často chodia na dovolenky – menej ako raz do roka (13%), raz do roka (46%), dvakrát do roka (25%) a viac ako dvakrát do roka (16%), S kým cestujú Slováci na dovolenku – s rodinou (54%), s partnerom (27%), s priateľmi (14%) a sami (5%), Koľko priemerne minú na dovolenku 501 eur/za osobu, Ako trávia Slováci voľný čas na dovolenke oddych na pláži (47%), návšteva pamätihodností (32%) a aktívny odpočinok (21%).
TIP č. 1: Ak máte žiakov/študentov s jazykovou úrovňou A2 (začiatočník), nechajte ich text čítať nahlas a úlohy vypracovať samostatne. Pri tejto úrovni je ešte dôležité čítanie nahlas, najmä pre nácvik správnej výslovnosti. Pri jazykovej úrovni B1 (mierne pokročilý) už text môžete nechať na samostatné alebo tzv. tiché čítanie a stačí, ak si spoločne skontrolujete pracovný list s úlohami, príp. sa opýtate, či boli v texte nejaké neznáme slovíčka.
TIP č. 2: Toto cvičenie si priam žiada interakciu zo strany učiacich sa v podobe interkultúrneho dialógu. Vyzvite žiakov/študentov, aby rešeršovali na internete a pokúsili sa nájsť odpovede na všetky otázky z pracovného listu. Vytvoria tak krátky text o tom, aké preferencie majú turisti z ich domovskej krajiny. Vyhľadané informácie môžu potom prezentovať v pléne. A opäť sa tu otvára priestor na podnetnú diskusiu.

[foogallery id=“8262″]

Prihlásenie

Profil