Táto jednoduchá zahrievacia aktivita je určená pre všetky jazykové úrovne. Má za úlohu vzbudiť pozornosť učiacich sa a aktivovať základnú slovnú zásobu spojenú s Veľkou nocou. K dispozícii je päť dvojíc obrázkov (A1/B1 – A5/B5). Cieľom tejto úlohy je rýchla reakcia učiaceho sa na výber z dvoch ponúkaných možností, čiže buď A alebo B. To znamená, že napr.:
– prvá dvojica (A1/B1) dáva na výber žiakovi/študentovi, či sa mu viac páči kuriatko alebo zajačik,
– druhá dvojica obrázkov (A2/B2) zase dáva na výber, či žiaci/študenti inklinujú skôr k narcisom alebo tulipánom,
– v rámci tretej dvojice (A3/B3) si majú vybrať, čo preferujú, či maľované alebo čokoládové vajíčka,
– štvrtá dvojica (A4/B4) poukazuje na to, či obľubujú na veľkonočnom stole sladké jedlá (ako napr. veľkonočného barančeka alebo rôzne koláče) alebo naopak, či uprednostňujú skôr mäsité jedlá (ako napr. šunku, slaninu, klobásu a pod.) a
– v rámci poslednej dvojice obrázkov (A5/B5) sa majú rozhodnúť pre ten, ktorý symbolizuje ich trávenie Veľkej noci, čiže či trávia tento sviatok tradične (napr. návštevou kostola a dodržiavaním iných veľkonočných zvykov) alebo moderným spôsobom (napr. oslavou Veľkej noci na dovolenke pri mori alebo na chate v horách).
TIP č. 1: Nenechajte učiacich sa príliš dlho premýšľať, malo by ísť skôr o spontánnu reakciu. Avšak pri každom výbere trvajte na tom, aby žiak/študent stručne odôvodnil svoje rozhodnutie. Samozrejme, každý podľa svojej úrovne ovládania jazyka.
TIP č. 2: Poslednú dvojicu Veľkonočného A alebo B (A5/B5) môžete využiť aj na tvorenie hypotéz. Čo tým myslím? Učiacim sa môžete položiť otázku, ako by chceli tráviť Veľkú noc. Potom môžete krátko diskutovať o tom, či sa nejako ich odpovede líšili v porovnaní s tými reálnymi odpoveďami, ako obyčajne trávia Veľkú noc.
[foogallery id=“7546″]